KROK 20: Zarejestruj swoje konto i przygotuj przemyślany opis kanału. Wrzuć swój pierwszy filmik!

Jak założyć kanał YouTube

To ostatni dzień naszej zabawy. Tworzyło się dla was przednio: cała redakcja nauczyła się wielu ciekawych rzeczy, a jeszcze milej było wchodzić z Wami, drodzy Czytelnicy, w interakcje. Wszystko, co dobre, kiedyś się kończy. Ostatni krok akcji „ZAŁÓŻ I ROZKRĘĆ SWÓJ KANAŁ YOUTUBOWY JAK PRO!” zostanie postawiony już dziś – zatem zapraszamy do czytania!

ZAKŁADANIE KONTA NA YOUTUBIE

Jeśli już takowe posiadasz, to wystarczy, że uzupełnisz odpowiednie informacje. Natomiast jeśli do tej pory tworzyłeś „do szuflady” przed wrzuceniem filmiku musisz zarejestrować się w serwisie. O czym warto wtedy pamiętać? Jedne źródła przedstawiają google+ jako krainę zapomnianą przez Boga i ludzi, inni radzą by założyć wcześniej tam profil firmowy i dopiero następnie na stronie YouTube, bez konieczności dodatkowego logowania.

Teraz system zaproponuje nam dodanie materiałów graficznych. Rozmawialiśmy już o estetyce kanału wcześniej, jak również podaliśmy kilka dobrych rad co do tworzenia miniatur. Spośród grafik dostępnych na Waszym komputerze, wybieramy odpowiednią, kilkamy „wyślij” i cieszymy się pięknem kompozycji. Zdjęcia powinny być odpowiednich rozmiarów, aby dobrze prezentowały się na telefonie komórkowym, jak i na monitorze komputera. Optymalna rozdzielczość to około 2048 x 1152 px lub 2560x 1140 px, natomiast wielkość nie powinna przekreaczac 2MB. Sprawdź w podglądzie na urządzeniach czy efekt jest zadowalający.

Opis kanału: tutaj zaczynają się schody. Gdy pogrzebiesz w opisach kilku znanych już twórców, to zapewne zauważysz… że niewiele o sobie opowiadają. Powód? Są już znani, mają swoją widownię i pokaźną filmotekę. Jako początkujący filmowcy, być może powinniście zachęcić do siebie widzów odpowiednim opisem. Widz powinien wiedzieć, czego się po Was spodziewać.

Jakie podstawowe informacje należy uwzględnić?

– opiszcie w swoim języku i stylistyce planowaną działalność na platformie – co was tu sprowadza, w jakim celu i dla kogo będziecie tworzyć,

– uzupełnijcie kolejno rubryki z danymi: adresy e-mail oraz dane do innych mediów społecznościowych, związanych z kanałem. Takie info się przydaje, jeśli używacie platworm blogowych lub innych innowacji do promocji/uzupełniania informacji odnośnie do tematyki kanału,

Okay. Mamy to! Co dalej? Do sedna sprawy! Dodajemy filmik na nasz kanał! Guzik „prześlij” odnajdziesz w prawym górnym rogu. Oczywiście robicie to, by odnalazła Was jak największa widownia, więc zaznaczamy status filmu jako „publiczny”.  W trakcie przesyłania dzieła możecie uzupełnić niezbędne informacje o nim: tytuł, opis video, tagi, kategorię (w ustawieniach zaawansowanych) oraz zaznaczyć opcję o możliwości udostępnienia poprzez Facebook lub Twitter.

Czy wszystko się zgadza? Wszystko się udało?

Zerknijcie raz jeszcze.

Weźcie głęboki oddech (jeśli to Was pierwszy raz).

OK?

PUBLIKUJ!

Gratulacje, właśnie staliście się początkującymi youtuberami!

Jak Wam się podobała ta dwudziestodniowa przygoda z nagrywaniem? Jakie informacje przydały Wam się najbardziej? Który z kroków rozwiał Wasze wątpliwości?

Redakcja życzy Wam samych sukcesów i mamy nadzieję, że jeszcze o Was usłyszymy, a nawet o Was napiszemy!

Irmina Gniazdowska

1 I like it
0 I don't like it
Visit Us On FacebookVisit Us On TwitterVisit Us On InstagramVisit Us On Pinterest